Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Nietypowe składy MPK na trasie pomiędzy Gajem a Tarnogajem

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

Kolejny etap prac na ul. Bardzkiej to utrudnienia dla pasażerów. To także wyzwanie dla MPK Wrocław, którego tramwaje będą kursować odciętym od sieci odcinkiem pomiędzy Gajem a Tarnogajem. Spółka przy ograniczonej liczbie wagonów dwukierunkowych zdecydowała się na nietypowe rozwiązanie.

Spółka Wrocławskie Inwestycje aktualnie realizuje przebudowę ul. Bardzkiej – na odcinku od Armii Krajowej do Pięknej i Kamiennej. Powstanie tam nowy pas autobusowo-tramwajowy, który będzie kontynuacją trasy autobusowo-tramwajowej w kierunku Gaju i Jagodna.

Ten etap prac spowodował wyłączenie z ruchu tramwajów ulic Hubskiej, Bardzkiej, Świeradowskiej, Armii Krajowej i Tarnogajskiej. Teoretycznie: Gaj i Tarnogaj jest pozbawiony tego środka transportu. Praktycznie: kursowanie tramwajów pomiędzy pętlami przy ulicach Świeradowskiej i Tarnogajskiej zostanie zachowane przez najbliższe tygodnie.

Wiadomo, że pasażerowie będą mogli korzystać z dodatkowej linii 78, której częstotliwość określono na co 7,5 min – w dni robocze oraz co 10 min – w weekendy i święta. Rozkładowy czas przejazdu to 10 minut.

MPK Wrocław – przy ograniczonej liczbie wagonów dwukierunkowych, których część jest w modernizacji – będzie obsługiwać wspomnianą linię nietypowymi składami. Otóż miejski przewoźnik wykorzystał posiadane przez siebie wagony Konstal 105NaWr i złączył je tyłami. O swoim pomyśle poinformował na Facebooku, co wywołało żywiołową dyskusję pośród internautów.


W ten sposób powstał swego rodzaju skład dwukierunkowy, chociaż z dość ograniczoną pojemnością. Chociaż fizycznie są to dwa wagony, to pasażerowie mogą podróżować tylko w jednym – w pierwszym, który posiada drzwi od strony peronów.

Tegoroczne rozwiązanie, zastosowane przez MPK Wrocław nie jest nowe. Podobne składy jeździły już przed laty m.in. w Łodzi, Krakowie, aglomeracji śląskiej czy w samym Wrocławiu. W stolicy Dolnego Śląska wykorzystywane były np. w czasie remontu trasy do Leśnicy czy Karłowic. Zawsze idea była taka sama, czyli żeby zachować komunikację miejską w danym rejonie.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij